Knedle od kruha – Semmelknödel






Ove ukusne knedle su idealan prilog uz umake, gulaše, dobar način  da se upotrjebi stari kruh,  a u mojoj obitelji neizostavne uz tradicionalni „A la Wild“.



Knedle od kruha – Semelknedle version No´1 ( starinska verzija )

Ovu verziju knedli  moja baka je pravila uvijek uz svoj specijalitet A la Wild. Iako je za A la Wild ostavila pisani recept po kome i ja danas kuham recept za svoje knedle nije ostavila. Godinama sam pokušavala doći do tog recepta ali na žalost svi koji su kuhali na taj način više nisu živi. U međuvremenu sam pravila po drugom receptu koji sam dobila od susjede Njemice ali ona je mlađa i imala je moderniju verziju koja je jako fina i svi ih obožavamo ali ponekad se čovjek sjeti okusa iz djetinjstva i želi baš take starinske knedle. Potražujući gomilu knjiga i Internet nalazila sam smo modernu verziju knedli od kruha koju i sama uvijek pravim, ali one starinske bakine nisam našla. Po sjećanju sam znala što ide u njih i kako bi trebale izgledati ali nisam bila sigurna u postupak i omjere i sad napokon nakon toliko godina našla original točno takve starinske kakve je baka pravila.


Sastojci

pola kile brašna
2 i pol deci mlijeka
2 jaja
5 većih šnita kruha
Peršinov list
sol

Priprema

Kruh narezati na manje kockice i prepržiti na tavi uz jako malo ulja ili maslaca.

Sve ostale sastojke: brašno, mlijeko, razmućeno jaje, peršinov list i sol umijesiti u glatko tijesto , dodati prženi kruh i to sve zajedno ravnomjerno spojiti.
Od dobivene smjese praviti kuglice i ubacivati ih u kipuću posoljenu vodu. Kuhati dok ne isplivaju na površinu. Izvaditi u cijedilo i isprati pod mlazom vrele vode i ostaviti da se dobro ocijede.



Knedle od kruha – Semelknedle - version No´2  ( modernija verzija )


Sastojci

500 gr  starog bijelog kruha
2,5 dcl mlijeka
1 jaje
1 manja glavica luka
2 kriške domače dimljene slanine (koliko luka, toliko slanine)
Sol
Vegeta
Sjeckani peršinov list
Muškatni oraščić svježe ribani
Po potrebi malo krušnih mrvica


Priprema

Stari kruh isjeći na kockice i staviti u zdjelu, preliti sa vrelim mlijekom, promiješati i ostaviti 15 min da se namače.

Luk i slaninu isjeckati na što sitnije kockice. Popržiti na tavi dok slanina i luk ne dobiju  boju te dodati na namočeni kruh.

Razmutiti jaje i dodati u kruh. Dodati peršinov list i začine te sve dobro izmiješati. Ako je previše mekano dodajte malo krušnih mrvica. Vodu posoliti i staviti da proključa.
Mokrim rukama praviti kuglice i ubacivati ih u kipuću vodu. Čim isplivaju na površinu oprezno ih vaditi van da se ne bi raspale. Isprati pod laganim mlazom vode i ostaviti da se ocijede.



--------------------------------

Bez obzira za koju se verziju knedli odlučili nećete požaliti, obje su jako ukusne svaka na svoj način. Poslužite ih uz omiljeni umak i meso ili uz meni omiljeni specijalitet „A la Wild“  za koji recept možete naći OVDJE


--------------------------------


I još mala napomena za kraj. Nisam stavila fotografije knedli jer sam ih zaboravila fotografirati  prije serviranja, a pošto imam pravilo da nikad, baš nikad ne stavljam recepte ili fotke koje nisam sama radila, stavit ću čim ih budem ponovo radila a do tada evo barem recept.


Nema komentara:

Objavi komentar

Popularni recepti